Korjaus- ja takuupalvelu

Mitä jos tilaamani tuote on viallinen?

Yrityskalusto tarjoaa myymilleen tuotteille korjaus- ja takuupalvelun. Takuuaika on viisi vuotta työtuoleille ja sähköpöydille, ellei toisin mainita. Yleistuoleilla takuuaika on 1 vuosi, muilla vakiotuotteilla takuuaika on 2 vuotta. Takuu koskee normaalissa toimisto-/julkitilaolosuhteissa, 8 h/vrk, käytössä olevia tuotteita, ellei toisin mainita. Kotitalousasiakkaan hankkimassa tuotteessa on kuluttajasuojalain mukaisesti kuusi kuukautta aikaa ilmoittaa käytössä ilmennyt valmistusvirhe.

Myyjällä on materiaali- ja valmistusvirheiden osalta oikeus valintansa mukaan joko korjata tai toimittaa uusi vastaava tavara tai mikäli tämä ei ole mahdollista, myöntää alennus tavaran hinnasta. Tavaran korjaaminen tai uuden toimittaminen ei pidennä takuuaikaa. Korjaamista varten Oulun Yrityskalusto Oy:llä on useampia kalusteasentajia, jotka pystyvät vankalla ammattitaidolla määrittelemään korjaustarpeen tai mahdollisen vaihdon. Yrityksestämme löytyy myös useampi koulutuksen saanut puuseppä. Mikäli korjattavan tuotteen puuttuminen aiheuttaa asiakkaalle haittaa, on mahdollista järjestää korvaava tuote käyttöön. Tästä ei tule kuluja asiakkaalle.

Takuu ei kata:

  • Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioita, esimerkiksi yleistuolilla keinumisesta aiheutuneita vaurioita.
  • Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneita vaurioita, esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa.
  • Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen pinnan himmenemisestä käytön takia.
  • Luonnonmateriaalien värivaihtelua ja muita luonnonmateriaalien ominaisuuksia tai eri toimituserien välisiä värivaiheluja.

Takuu alkaa tavaran toimitushetkestä. Takuu on voimassa edellyttäen, että tavaraa on käytetty ja varastoitu huolellisesti sen käyttötarkoituksen sekä käyttö- ja hoito-ohjeiden mukaisesti sekä että se on asennettu asennusohjeiden mukaisesti.

Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle välillisiä vahinkoja, joita mahdollisesti on tuotteen virheellisyydestä aiheutunut.

Kuljetusvaurio eli kuljetuksessa vaurioituneet tuotteet

Tuotetta vastaanotettaessa on tarkistettava pakkauksen ja tuotteen kunto. Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, vauriosta on heti ilmoitettava kuljettajalle, joka kirjaa varauman sähköiseen rahtikirjaan. On myös mahdollista, että asiakas ei vastaanota kuljetuksessa rikkoutunutta tuotetta, jolloin tuote palautuu kuljetusliikkeen terminaaliin. Toimitamme korvaavan tuotteen veloituksetta, mikäli varauma on kirjattu asianmukaisesti ylös kuljetusliikkeen sähköiseen järjestelmään ja vahingosta on ilmoitettu myyjälle 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

Piilovaurio on tuotteen vaurio, joka ei ole ollut ulkoisesti havaittavissa ja löytyy vasta pakkauksen purun jälkeen. Piilovauriosta on reklamoitava myyjälle 5 työpäivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli vauriosta ilmoitetaan tämän jälkeen, emme korvaa tuotetta. Reklamaatioon on liitettävä valokuva vaurioituneesta tuotteesta ja pakkauksesta sekä kirjallinen selvitys vaurion laadusta, alla olevan takuu-/reklamaatiolomakkeen mukaisesti.

Tuotteen vastaanottajan tulee olla valmis luovuttamaan rikkoutunut tuote kuljetusliikkeelle noudettaessa molemmissa tapauksissa.

Takuuprosessi

Asiakas ilmoittaa takuunalaisesta viasta mahdollisimman pian sen toteamisen jälkeen joko sähköpostilla (info@yrityskalusto.fi) tai puhelimitse (08) 5358 100.

Asiakas täyttää alla olevan takuu-/reklamaatiolomakkeen, tai lähettää meille oheisen mallikaavakkeen mukaiset tiedot. Lisäksi sähköpostilla tai WhatsApilla myyjälle, tulee lähettää kuvat koko tuotteesta, viallisesta alueesta tai osasta sekä tuotteeseen kiinnitetystä tunnistetarrasta.

Takuuaikaisten asioiden käsittely on yrityksessä organisoitu siten, että asiakas saa vastauksen takuuhuoltopyyntöön ja haitta pyritään minimoimaan mahdollisimman nopeasti. Aloitamme takuukorjaukset viipymättä, viimeistään viikon sisällä ilmoituksen saapumisesta. Tällöin asiakas saa arvion korjauksen kestosta ja etenemistavasta.

 

Takuu-/reklamaatiolomake

5 + 13 =